De belangrijkste soorten marketingentiteiten voor marketingpersoneel: goederen, diensten, evenementen, ervaringen, mensen, plaatsen, eigendommen, organisaties, informatie en ideeën. Laten we deze categorieën snel bekijken. Producten Fysieke goederen vormen het grootste deel van de productie en verkoop in de meeste landen. Elk jaar verkopen Amerikaanse bedrijven miljarden verse, ingeblikte, verpakte en bevroren voedingsmiddelen, evenals miljoenen auto’s, koelkasten, televisies, machines en andere pijlers van de moderne economie. Onderhoud Naarmate de economie zich ontwikkelt, concentreren steeds meer activiteiten zich op de productie van diensten. De economie van vandaag heeft 70 tot 30 combinaties van service tot product opgeleverd. Diensten omvatten het werk van luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, kappers en schoonheidsspecialisten, onderhoud en reparatie van personeel en accountants, bankiers, advocaten, ingenieurs, artsen, softwareprogrammeurs en managementconsultants. Veel markten bieden een combinatie van goederen en diensten aan, zoals fastfood. Activiteit Marketeers promoten tijdgebonden evenementen zoals grote beurzen, kunstvoorstellingen en verjaardagen van bedrijven. Bedrijven en fans promoten actief wereldwijde sportevenementen zoals de Olympische Spelen en het WK. Ervaring Door verschillende diensten en goederen op elkaar af te stemmen, kunnen bedrijven ervaringen creëren, publiceren en op de markt brengen. In het magische koninkrijk van Walt Disney World kunnen klanten het sprookjesrijk, het piratenschip of het spookhuis bezoeken. Er is ook een aangepaste ervaringsmarkt, zoals een week doorbrengen in een honkbalkamp met gepensioneerde honkbalmeesters, een vierdaags rotsfantasiekamp of het beklimmen van de Everest. Personen Kunstenaars, muzikanten, CEO’s, artsen, beroemde advocaten en financiers en andere professionals krijgen allemaal hulp van beroemde marketeers. David Beckham, Oprah Winfrey en de Rolling Stones hebben uitstekend werk geleverd in marketing. Tom Peters, een managementconsultant op masterniveau, heeft voorgesteld dat iedereen een “merk” is. Plaatsen Steden, staten, regio’s en hele landen strijden om toeristen, inwoners, fabrieken en hoofdkantoren van bedrijven. Lokale marketeers zijn onder meer experts op het gebied van economische ontwikkeling, makelaars in onroerend goed, commerciële banken, lokale ondernemersverenigingen en agenten voor reclame en public relations. De Las Vegas Convention and Visitors Authority heeft succes geboekt met haar provocerende campagne “What Happens Here, Stay Here”, waarin Las Vegas wordt omschreven als “een speeltuin voor volwassenen”. Tijdens de economische recessie in 2008 is het aantal deelnemers aan de conferentie echter afgenomen. De Autoriteit is bezorgd over haar buitengewoon pittige reputatie en heeft een “Business Weekly” -advertentie op volledige pagina gepubliceerd om haar vermogen om serieuze zakelijke bijeenkomsten te organiseren te verdedigen. Helaas bevindt de kaskraker “The Hangover” uit 2009 zich in het weggelopen Las Vegas en heeft de stad er misschien niet toe bijgedragen dat het een keuze is geworden voor zakelijke en toeristische bestemmingen. Vastgoed Vastgoed is het immaterieel vastgoed van onroerend goed (onroerend goed) of financieel vastgoed (aandelen en obligaties). Ze worden gekocht en verkocht en deze beurzen moeten op de markt worden gebracht. Makelaars werken voor eigenaren of verkopers van onroerend goed, of ze nu huizen kopen of verkopen of commercieel onroerend goed. Investeringsmaatschappijen en banken verkopen effecten aan institutionele en individuele beleggers. Organisatie De organisatie werkt hard om een sterk, voordelig en uniek imago op te bouwen in het hart van de doelgroep. In het VK weerspiegelt het marketingplan ‘Bijna iedereen helpt’ van Tesco alles wat voedselmarketeers doen in hun winkels, gemeenschappen en omliggende gebieden, met aandacht voor detail. Het evenement heeft Tesco in de Britse topketen van supermarktketens gebracht. Universiteiten, musea, uitvoerende kunstenorganisaties, bedrijven en non-profitorganisaties gebruiken allemaal marketing om hun publieke imago te versterken en te strijden om publiek en financiering. Informatie Informatieproductie, verpakking en distributie zijn de belangrijkste industrieën. Informatie is in wezen boeken, producten die scholen, universiteiten en hogescholen tegen een bepaalde prijs produceren, verkopen en verspreiden onder ouders, studenten en gemeenschappen. Tom McCausland, voormalig CEO van Siemens Medical Solutions America, zei: “[Onze producten zijn niet noodzakelijkerwijs röntgenfoto’s of MRI, maar informatie. Ons bedrijf is een echte informatietechnologie voor de gezondheidszorg, en Ons eindproduct is een elektronisch dossier: informatie over laboratoriumtests, pathologie en andere dicteren. “ Ideen Elk marktaanbod bevat een basisidee. Charles Revson van Revlon merkte eens op: “In de fabriek waar we cosmetica maken; in de drogisterij verkopen we hoop. ‘ Producten en diensten zijn platforms voor het leveren van een idee of voordeel. Sociale marketeers zijn bezig ideeën als ‘Vrienden’ te promoten Laat vrienden niet dronken rijden ‘en’ Een geest is een vreselijk gedoe om te verspillen ‘.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |
De belangrijkste dingen in marketing!
